söndag 25 januari 2009

dagar som idag

när jag kom hem från ems möttes jag av mörker och kyla, kylan här hemma kom som ett slag i magen så jag la mig i sängen, kurade ner mig bland täcken o kuddar, kramade om kuddarna, blundade o drömde mig bort för några minuter, i drömmen möttes jag istället av en mysig, varm lägenhet, en värmande puss i pannan, en snurrande hård kram, skratt o lek - fy fan vad det suger att vara själv ibland, vissa dagar är det totalt värdelöst, inget jag helst vill erkänna, knappt för mig själv, jag inbillar mig att jag gillar läget, vilket jag också gör, oftast, men ibland slår de bara emot o man känner sig, jah, ensam, en obehaglig känsla som samtidigt kan kännas rätt skön, men dagar som dessa önskar jag bara att nån fanns hemma, nån som kunde pyssla om mig, någon som bara kramade om mig, hårt och länge.

Inga kommentarer: