söndag 18 januari 2009

holy sunday

vaknade upp skapligt i morse, runt halv tio, tanken slog mig först att jag skulle givit ut på en morgon promenad men latheten slog över så jag gjorde en kopp te, la mig åter i sängen o kollade vuxet på nyhetsmorgon, klockan tickade otroligt sagta, bara för att jag inte hade nått att göra, tog mig iaf i kragen några timmar senare o gick ut i den ruggiga blåsten, kom till vattentornet sen vände jag om, höll på att blåsa bort - ja, jag lovar, gick hem o dog åter igen framför tven tills dess att emsi äntligen slutat, när hon kom hem bjöd hon mig på byllen :) o sedan vart de mys hemma hos mig, dock kändes klockan så otroligt mycket mer än vad den var, klockan sju satt vi o gäspade ikapp, hon packade ihop o åkte hem något senare, tänkte inte så mycket på klockan så jag slängde kläderna o kröp ner, tittade på klockan som då inte var mer än åtta!! hehe - okej? kändes dock som tio, som hon är nu, o vad har jag då gjort fram tills nu? joo, jag letade på gamla dagböcker o läste igenom dessa, så långt tillbaka som till 2004 o fram till 2008, sen har jag vart dålig på förhandskrivning, men oj så mycket minnen, kom på mig med att ligga o le för mig själv o musiken som flöt ut från datorn, ibland e de bara så jävla skönt att gå tillbaka o minnas, både de bra o dåliga.

'minnen som ingen kan ta ifrån oss'

nu ska jag minnas vidare i sömnen o drömma gott
puss

Inga kommentarer: