måndag 24 november 2008

en månad!

utanför är de snöstorm, man vågar sig knappt ut, antingen blåser man iväg eller fryser ihjäl, något alla verkar förstått, har virat in mig i täcket, tänt lite ljus o julmusiken skrålar genom högtalarna, rätt mysigt faktiskt, fast de hade ioförsig vart lite mysigare om vännerna hade vart här, lite glögg o pepparkakor (som jag egentligen inte e så förtjust i,pepparkakorna alltså, men man får juh bjuda till)

julstämningen börjar iallafall infinna sig allt mer, de kanske inte är så konstigt men tanke på de jobb man har, vi butiker ska alltid tjuvstarta, helst i oktober, fram med granen, glittret o stjärnorna, fort ska de gå, o mycket ska de vara, men inte hemma hos mig inte, ska köpa på mig lite ljus, nya gardiner o annat mys till lägenheten i veckan o på söndag, efter jobbet, ska de julstökas minsann, och på kvällen kanske de bjuds på glögg hos wetter, jag menar, de är ju trots allt första advent då :)

nähe, ni, om man skulle våga sig ut i snöyran kanske?
hyra en film eller nått, mm.

hööres!

Inga kommentarer: