tisdag 25 november 2008

oh my!

ligger i sängen o plötsligt plingar de på dörren, jag öppnar, för ovanlighetens skull utan att titta i de älskade titthålet, tror det är ems men icke, där står istället en mannen (30-35), med en portfölj o säger att han varken e kristen eller politiker (okej?) o visar upp nån form av legitimation, minns inte ens om han presenterade sig - har du tid en minut? frågar mannen - hmm, jaa, en halv svarar jag, mannen går närmare o tar ytter dörren med sig, han stampar in i min hall, tar av sig skorna, okej, han e verkligen påväg in i mitt hem tänker jag, nödvändigt, han kommer inte hinna mer än att få av sig skorna fören den där halv minuten gått, jag som trodde han skulle stanna kvar i porten, okej, jag har precis bjudit in en främmande man som lika gärna skulle kunna slå ner mig, våldta mig o sno allt jag äger o har för att sedan springa där ifrån, vad fan tänkte jag med, men aja, jag börjar iaf backa, han går efter, in i stora rummet, - kan jag slå mig ner i soffan? - Ehhm, jaa, svarar jag o sätter mig själv på golvet mitt emot, först fattar jag ingenting av vad han babblar om, lyssnade väl kanske inte så noga heller, satt mest o funderade ut nån bra ursäkt till att han var tvungen att gå, men han fortsatte babbla på, om böcker?? han vill att jag skulle börja prenumenera på nån års bok för 200:- i månaden, - mm, jaa, joo, intressant, va trevligt hörde jag mig själv säga, men tillslut, nej tack! o så reste jag mig upp för att han skulle förstå att den där halva minuten gått för länge sen, han reser sig upp o frågar om jag inte e intresserad - nej, det är bra tack , vänligen men bestämt, nu går han iaf ut i hallen, tar på sig skorna, jackan o tackar för sig! Jag överlevde. tack gode gud, o jag är inte heller kristen

Nu ska jag ut till Björkvik o Ems
Puss!

Inga kommentarer: