måndag 30 mars 2009

sjukstuga

jo, visst är man förjävla dåliga på att uppdatera nu mera. fye!

helgen som passerat var i de lugnaste laget, fredagskvällen sov jag bort o på lördagen vart de lite bowling o sedan statt i ca 20 min, ingen hitt med andra ord (men statt e juh statt) Emsi har legat död hela helgen med dunderförkyling o luftvägsinflamation så jag har exta knäckt som sjuksyster, vilket jag bara tycker är 'kul', när de gäller någon jag bryr mig om då förståss, tycker om att passa upp på mina nära o kära när de mår dåligt (dock skulle jag för allt i världen aldrig kunna bli sjuksyrra på riktigt - som sagt, när de gäller folk jag tycker om går de alldelses utmärkt) Vi har legat i sängen bland snorpapper, shotat hostmedecin, tittat på tv o löst korsord, haha. Skönt att se henne utan morfinmedecinen idag o att hon snart e på benen igen. Mina ben e dock helt fucked up, eller kanske inte benen, men ljumskarna, med läskiga lymfkötlar (?) som gör förbannat ont. Har känt mig lite hängig idag o knaprat alvedon jag med, men de var tydligen bara att avvakta sa doktorn (hejja sjukvården - får de lov att vara lite te? kaffe?) o annars då? hmm, jaa. Stort tack till Ems o Mike. Vissa bara vet, ser o förstår, mer än vad man själv gör ibland. guld!

nu ska jag försöka sova, puss

Inga kommentarer: